Blogger Makalelerin Çalınmasına Engel Olmak

Uzun zaman olmuş Blogger Yardım Bloguna bişeyler yazmayalı... Zaten bu blogu açmadan önce de düşündüğüm endişelendiğim tek konu bu zaman yetersizliğinden ihmal etmekti. Sanırım biraz haksızlık ediyorum Blogger Yardım Bloguna. Neyse bundan sonra daha dikkatli olup daha sık faydalı içerikler paylaşmaya çalışacağım.

Günümüzde internetten kullamını hızla artıyor. Durum böyle olunca da hergün yüzlerce blog açılıyor. ilk hevesle 3-5 özgün makale yazılıyor. Sonra yazmak için konu ararken özgünlük yerini kopyalamaya bırakıyor. Kişisel blogumda bir konuya yapılan yoruma cevap yazarken farkettiğim bir konu bu kopya içerik. acemi blogcu arkadaşlar biri benim yazdığım bir makaleyi kendi blogunda noktalama işaretlerini değiştirerek yayınlamaış :) Sadece güldüm acemi arkadaşıma tabiki gerekli uyarıda da bulundum ama aldığım cevap karşısında hem çok şaşırdım hem de uyarımı dikkate almayacağını anladım. Evet arkadaşlar bugün ki makalemizin konusu Blogger Makalelerin Çalınmasına Engel Olmak olacak...

Blog yazarlarının en büyük sıkıntılarından birisi de yazılarının kopyalanıp başka mecralarda yayınlanmasıdır. Kaynak gösterilmeden yazılarınızın kopyalanıp başka bloglarda veya sitelerde yayınlanması sizi de huzursuz ediyorsa birazdan CSS düzenleme yoluyla yapacağımız işlemi yapmanızı öneririm. Bu sayede blogunuzda hiç bir içerik üzerinde seçim yapılamayacağı gibi kopyalanıp başka yerlerde de yayınlanamayacak.

Keşke hiç bu yollara ihtiyacımız olmasaydı ama bazen de mecbur oluyoruz.

Google bu konuya da el atarak Penguen adlı bir algoritma ile kopya içeriklerin arama neticelerinden çıkarılacağını resmi blogunda duyurmuştu fakat artık fiili bir davranış göremedik. Şuan için en güzel çözüm aşağıdaki metot olarak görünüyor.

Yönetim panelinizden Yerleşim >> Gadget Ekle >> HTML/Javascript Ekle seçeneğine gelerek aşağıdaki kodları yerleştirin.


 <script language='JavaScript1.2'>
//Disable select-text script (IE4+, NS6+)- By Andy Scott
//Exclusive permission granted to Dynamic Drive to feature script
//Visit http://www.dynamicdrive.com for this script
function disableselect(e){
return false
}
function reEnable(){
return true
}
//if IE4+
document.onselectstart=new Function (&quot;return false&quot;)
//if NS6
if (window.sidebar){
document.onmousedown=disableselect
document.onclick=reEnable
}
</script>
                <script language='JavaScript'>curPage=1;
document.oncontextmenu = function(){return false}
if(document.layers) {
    window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
    window.onmousedown = function(e){
        if(e.target==document)return false;
    }
}
else {
    document.onmousedown = function(){return false}
}</script>

Yukarıdaki kodları html olarak ekledikten artık yazdığınız içerikler güvende demektir. Gönlünüz rahat olsun.

Blogger Makalelerin Çalınmasına Engel Olmak konusundaki makalemin sonuna geldim. Konu hakkında sormak istediklerinizi yorum olarak sorabilirsiniz. Umarım blogger arkadaşlara faydalı olur.



Google Plus'da Paylaş

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger İle Yorum Yap
    Facebook İle Yorum Yap

1 yorum :

  1. Ben de acemi bloggerlardanım ama kopyalamaktansa yazmamayı tercih ediyorum. Bu yazınızda değindiğiniz konu gerçekten önemli ve bunun için de teşekkür ederim.

    YanıtlaSil