Google Panda 4.0 Algoritma Güncellemesi




Merhabalar Blogger Yardım Blogu Takipçileri. Fırsat bulmuşken bir makale daha yazmak istedim :) Bugünkü makalemizde Google SEO pazarında en bir çok değinen, siteleriyle alakalı araştırmaları ve tahlilleri bir çok kez el üstünde tutan ve konuyla ilgili çözüm aranan Google Panda 4.0 Algoritma Güncellemesi ile ilgili bilgiler aktarmaya çalışacağım.

Panda 4.0 güncellemesi 20 Mayıs 2014 tarihinde Matt Cutts Twitter resmi hesabından bildirilmişti. Bu etki içeriği hakkında tam olarak olarak veriler verilmese de takiplerimiz ve kontrollerim dahilinde içerik/kod oranı uyuşmayan, yığınla yazının olduğu ve yalnızca görsel/bağlantı/bağlantı bağlı içerik yapıları etkilenmiş olarak yaşanıyor. Kapsamlı olarak bakıldığında bilgi siteleri, e-ticaret siteleri ve site içi SEO yapısında sorun olan site sahiplerini etkilemiş olarak görünüyor.

Daha öncesinde 18 Mayıs 2013 tarihinde güncellenen Panda güncellemesinde Matt Cutts güncellemelerin zaman zaman devam edeceğini üstelik ayda 1 kez Panda güncellemesi gelerek etkileşiminin "10 günün üstünde " meydana geldiğini belirtmişti.

Google Panda 4.0 Algoritma Güncellemesi İçeriği

Bu algoritma güncellemesinin içerdiği akıl tamamıyla semantik web kurallarını içermekte. Gerçek içerikler barındıran, manuel WEBSPAM yapmayan ve kalifiye backlinklere sahip sistemler aracılığıyla çok hoş karşılanan mükemmel derece de algoritma olan Panda 4.0 tersi işlem yapan siteleri de hüsrana uğrattı.

Aynı sürede yerel çalışmalara çok daha önem veren bu güncellemede bölgeye, içeriğe ve hitap edilecek kitleye özel sunumlar veya alakasız içerikler sunan sitelere de katı bir darbe vurdu.

Panda 4.0 Algoritması Uyumluluğu İçin Ne Yapılmalıdır ?

Hissedilen ve kesinlikle hüküm kılınan, Google'nin gelecek nesil sitelere uygunluk olarak aradığı tam olarak kıstaslar belli durumda. Bu durumlar ise , içerikler ve güncellemeler hissedilmeden öte aslında bir internet sitesinde olması gereken  yapılmış olan çalışmalarla desteklenmesi gerekli olan, arama motorlarını kandırmaya yönelik değil de hakikaten kalifiye haber içeriğini ziyaretçilere sunmaktan geçmektedir.

Bu konuda gerek site içi SEO gerek ise site dışı SEO konularında duyarlı olmak, tam anlamıyla semantik web (anlamsal web) yapısını içeren gerçek çalışmalar yapmak lazımdır. Bu işlemleri size kolaylık olması tarafından başlıklar şeklinde açıklamak istiyorum…

Web Siteniz İçin Kalitesi Yüksek Özgün İçerikler Yazın/Kullanın

Kopya içerik, aynı içerik yerine kendi kaleminizden veya bir profesyonel elinden hakikaten kalifiye içerikleri siteniz içinde yayınlayın. Özgün içerikten ziyade kalifiye içeriklere yönelmeniz hem  ziyaretçi açısından hemde sitenizin kalitesi açısından daha sağlıklı olacaktır.

Düzgün Kodlanmış Dizayn ve Ziyaretçileri Yönlendiren Navigasyon Menüsü Kullanın

Sitenize giren ziyaretçilere çabuk açılan internet siteleri, içerikten veya ürün sayfalarında dolaşırken onları pratik ve çabuk çabuk yönlendirecek içerikleri, menüleri ve yöntemleri belirleyin. Sitenize giren ziyaretçiye eziyet değil kolaylıklar sunmaya çalışın.

Siteleri Kullanıcılar İçin Oluşturun ve Sıralama Uğruna SPAM Yapmayın

Bir internet sitesi açılırken tamamıyla kullanıcıları amaç aldığınız benzeri hem  anahtar kelime sıralamasında hemde içerik bazında kalitenizi marka olarak yansıtın. Unutmayın, her hangi bir ziyaretçi hakikaten hoşnut kaldığı ve içeriğini sevdiği internet sitesini desteklemektedir. Kullanıcılar için güvenilir site oluşturmak uzun süre çalışmalar ile sizi destekleyecektir.

Sitenizdeki META Verilerini Tutun ve Bu Yapıyı Bütün Sayfalarınız İçin Uyarlayın

Semantik Web içeriğinde sayfaların birbirine benzemesi için kullandığımız canonical etiketi, eşsiz title, description ve keywords etiketleri kullanın. Sayfa META verilerini tutarak kopya veya tekrarlanmış içeriğe maruz kalmayın.

Paravan Blog Oluşturun ve Sitelerde Eşsiz İçerikler Yayınlayın

Sitenizin içeriğine sahip ve eşit olarak açtığınız paravan bloglarınızda SPAM içeriklerden uzak durun. Unutmayın ki sizlere kefil olan siteleri en güzel biçimde değerlendirirseniz bu konuyla alakalı büyük adımlar atmanız konusunda paravan bloglar sitenize yarar sağlayacaktır.

Kuruluş Siteleri İçin Harita Üstünde Hedeflenen Kitleleri Belirleyin

Kurum ve kuruluş sitelerinde hitap edilmek istenen genel  kitle ve yakınlık vardır. Bu bölgesel bildirim etiketlerinden (GEO-Tags) faydalanarak sizlere en yakın kişilere hizmet verebilmek için geniş çalışmalar yapın ve bu çalışmaları siteniz için güçlendirin. Araştırın ve en güzel hizmet sağlama konusunda bölgesel çalışmalarda fark edilin…

Sitenizde Reklam Oluşturacak İçerikleri Bulundurmayın

Bu konuda footer ve sidebar backlink - reklam alımı/satışı konusunda işlemleri durdurun. Daimi olmayacak bağlantıları veya gelip-geçici bağlantıları sitenizde barındırmayın. Şayet reklam verecekseniz bu işlemleri tanıtım yazıları üzerinden yapın. Ana sayfanızda reklam vari içerikler bulundurmayın.

Black Hat SEO ve Düşük Kalifiye Link ile Kopya İçerikle Oluşturulmuş Sitelerden Bağlantı Almayın

Genellikle Google'i kandırmak için hazırlanan black hat SEO çalışmalarının belli bir süre geçerli olduğunu unutmayın. Link Farm (link tarlası), Content Farm(İçerik Tarlası(Çöplüğü)) ile oluşturulmuş siteler ve kalitesi çok düşük sitelerden link almayın. Bu bağlantılar kısa zamanda tesir gösterse de uzunca süre zarfında sitenize büyük zararlar verir.

Sektöründe Otoriter ve Kalifiye Sitelerden Backlink Alın

Basit, yeni açılmış, Site Authority ve PageRank değeri düşük siteler yerine bizzat adında marka olmuş, uzunca yıllardır hizmet veren sitelerden tanıtım yazısı almak sitenizin kalitesi açısından en üst düzeyde ve derecede olacaktır. Bunun için keza aynı anahtar kelimelerde rekabete girdiğiniz sitelerde link çalışması yapmanız sitenizin anahtar kelimede yükselmesi konusunda çok daha iyi ve kalifiye olacaktır.

Sosyal Medya Çabalarını Arttırın ve Sitenizi Sosyalleştirin

Sitenize özel sosyal medya hesapları oluşturun. Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedin, Pinterest, FriendFeed benzeri sitelerde sitenizin paylaşımlarına ve içeriklerine yer verin. Ana sitenizden sosyal medya sayfalarına link çıkışı yapın ve sitenizi güçlendirin. Güçlendirme çabasında olan sitenizi sosyal medya ile destekleyerek hem marka bilinirliğine hemde anahtar kelime optimizasyonuna yarar sağlarsınız.

Bu makalemizde Google Panda 4.0 Algoritma Güncellemesi ile ilgili bilgiler aktarmaya çalıştım. Umarım faydalı olmuştur. Sormak istediklerinizi yorum olarak yada iletişim sayfasından iletebilirsiniz.

Bütün bloggerlara keyifli bloglamalar...




Google Plus'da Paylaş

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum :

Yorum Gönder